Joga namenjena penzionerima i aktivnim starijim građanima. Iskoristite svoje zlatne godine da pospešite svoju fizičku i mentalnu aktivnost i na najbolji mogući način iskoristite svoje slobodno vreme.

Ove sitnice će vam biti lakše da obavljate:

– da ulazite i izlazite iz kola
– da vezujete pertle
– da se sagnete kad nešto dohvatate

kao i:

– da bolje spavate
– da poboljšate držanje tela

Emocionalno:

– da pojačate otpornost
– da imate bolje samopouzdanje
– da imate bolju koncentraciju
– manju zabrinutost i strahove
– bolju memoriju
– bolju koncentraciju
– veću opuštenost
– veću želju za druženjem

Untitled-3
joga za penzionere

Mnogi problemi u trećem dobu nastaju kao posledica ne radjenja fizičkih vežbi, loših navika u ishrani kao i plitkog, nepravilnog disanja. Pravilno disanje je od izuzetnog značaja za ljude u godinama, kao i za sve ostale. Joga ima pozitivne efekte na sistem žlezda sa unutrašnjim lučenjem kao i na nervni sistem. Može biti od velike pomoći u periodu menopauze kod žena.

Specijalno prilagodjene vežbe za stariju generaciju, mogu da doprinesu povećanju životne energije, budjenju sposobnosti unutrašnjeg odbrambenog mehanizma kao i okretanju ka pozitivnom načinu razmišljanja.

Joga je veoma dobra za sprečavanje osteoporoze. Što su mišići aktivniji i kosti su jače, tako da redovnim vežbanjem mišiži jačaju a samim tim i kosti. Uz pravilnu ishranu, sa dovoljno kalcijuma, do osteoporoze neće doći.

Joga sprečava i artritis ili ublažava bolove ukoliko ga neko već ima

Blagi i redovni pokreti uslovljavaju da se povećava pokretljivost i smanjuje bol. Pokreti povećavaju cirkulaciju krvi, omogućavaju da se kiseonik dopremi u krv i da se vrši razmena materija te da se smanji naduvenost oko zglobova. Pravilnim disanjem se postiže opuštenost i smanjuje se stres i napetost.