Uvreženo mišljenje u našem društvu je da je joga samo za žene ili uglavnom za žene. Jednom kad muškarac shvati koje su sve dobrobiti praktikovanjem joge, uvidja da je joga odlična i za muški svet. Za početak, praktikovanjem joge se postiže aktivnost celog tela, i to ne važi samo za ženska tela, već za sva tela. Za vreme praktikovanja nekih sportova, aktiviramo samo neke delove tela, dok se praktikovanjem joge pokreću gotovo svi mišići, zglobovi i organi. Joga utiče na kompletnu aktivirinost celog tela.
Praktikovanjem joge unosimo kiseonik u krv, te stvaramo više energije za vreme posle časa, za razliku od praktikovanja drugih aktivnosti kad se uglavnom osećamo kao da smo izgubili energiju. Joga je idealna da se izbegne ili nestane krutost stečena praktikovanjem nekih sportskih disciplina. Da li ste znali da joga pomaže i u nekim intimnim stvarima? Na primer, poza orla „šalje“ svež kiseonik u polne organe. Poza trikonasane, trougla, utiče na pravilan rad kardiovaskularnog sistema i to je položaj u kojem je angažovan svaki mišić, organ i zglob u telu.

Poznato je da redovnim praktikovanjem joge možemo smanjiti stres. Sabranost uma tokom joge pomaže da se prepozna napetost koju imamo u telu ili umu, i da se ta napetost smanji i otpusti kombinovanjem disanja i joga položaja. Pošto muškarci imaju viši nivo stresa od žena, svakako mogu imati dobrobit od vežbanja joge.

Untitled-4
Untitled-4

Evo još nekih prednosti koje se mogu ostvariti vežbanjem joge:

Muškarci često osećaju bol u donjem delu ledja, a vežbanjem joge se može smanjiti i ublažiti taj bol. Vežbanjem joge se može sniziti krvni pritisak. Takodje, kako se smanjuje stres, čovek dobija više prostora za bolje i jasnije rezonovanje a samim tim i lakše se suočava i rešava probleme. Pravilnije diše, bolje balansira, izdržljiviji je… Duboko, lagano disanje utiče na smanjenje straha od nastupa, na bolju koncentraciju. Joga pomaže da se naviknete da dišete pravilnije.

Praktikovanjem joge povećava se jačina mišićnog kora. Spori, usmereni pokreti zahtevaju jak središnji deo, „centralno jezgro“ tela ili KOR.
Povećava se fleksibilnost i raznovrsnost pokreta. Joga uključuje stabilne položaje koji su idealni za sportiste. Dok su u položaju, mišići se više rastežu i postaju elastičniji, a napetost u mišićima se smanjuje.

Vežbe ravnoteže se često previdjaju od strane sportista ali su vrlo važne da bi se izbalansirali mišići leve i desne strane jer se često u odredjenim sportovima neki koriste manje a neki više.

Uključivanjem joge u svakodnevni trening sportista omogućava se da se mišići opuste, da se smanji mogućnost povrede, da se izbalansira neizbalansirano… i da se izbegne dosada svakodnevne rutine običnog treninga.