Dragi novi polaznici časova joge,

Čestitam Vam na odluci da krenete sa vežbanjem.

 

Evo malih preporuka pred vaš prvi čas!

Čas joge je nešto posebno za vas. U današnje vreme je izazov iskočiti iz uobičajene dnevne rutine i odvojiti vreme samo za sebe-za trenutke sa samim sobom, svojim telom, osećajima i osećanjima. Izazov je samo „biti“ i „prepustiti se“.
Ključ je u prihvatanju…

Prihvatanju činjenice da je vaše telo u odredjenom stanju elastičnosti i snage. Ponekad se osećamo sjajno i sposobni smo da uradimo zapanjujuće stvari, da se zadržimo u bilo kom joga položaju sa lakoćom i da probamo one baš izazovne. Ponekad, pak, to nije slučaj… Izgleda nam kao da je čak i samo sedenje u turskom sedu predodredjeno za iskusne jogije. U tim danima, budite nežni i pažljivi prema sebi i svom telu. Ako osećate da bi ceo čas mogli da budete u shavasani(ležeći položaj) budite! To je upravo ono što vam treba. ODMORITE SE I OPUSTITE. Bićete opet aktivni i u dobrom raspoloženju za kratko vreme!

Prihvatanju vašeg tela onakvog kakvo je.Oblik, veličinu, elastičnost ili stegnutost, jačinu ili slabost, kako god ga doživljavate, poštujte ga. Vi i vaše telo ste jedinstveni. Nema potrebe da želite da je drugačije. Poštujte ga sa svim nedostacima koje ima(za koje vi mislite da su nedostaci). Vi ste prelepi i savršeni onakvi kakvi ste.

Prihvatanju vaše trenutne situacije i ovog sadašnjeg trenutka. Ponovo, prihvatite sadašnji trenutak i prihvatite sve ono što vam on donosi.Joga pomaže da to vidite kao nešto što je u redu (iako vi mislite da bi stalno nešto trebalo da menjate). Ne sad, ne u ovom trenutku. Samo dozvolite sebi i vašem telu da bude to što jeste. „Izgubite se“ u osećajima i osećanjima. Vi ste na pravom mestu i radite baš ono što treba da radite.

Izbegavajte takmičenje i poredjenje!Svako je drugačiji i tako je napravljeno da bude! Zamislite da su svi ljudi isti – kako bi to samo bilo dosadno! Kada ste u svom joga položaju, ne okrećite se levo desno i ne gledajte kako je ko uradio… Fokusirajte se na sebe, kako vi radite i kako se osećate dok to radite. Svi imamo različita tela i sposobnosti. Možda se osećate loše što ne možete dotaći stopala, a neko drugi može, a opet u sledećem položaju vi nešto možete a taj ne može… Budite mera sami sebi. Položaj koji ste upravo zauzeli je baš onakav kakav treba da bude u ovom trenutku! Nema razloga za zabrinutost! Prihvatite stanje i trenutak u kom ste upravo sada i sve će doći na svoje mesto.

Kada zauzimate položaj:

Uvek imajte svest o podlozi, kako ste uzemljeni. Mislite na svaki deo tela koji ima vezu sa podom, jer to je vaše utemeljenje. I od toga pa nadalje je sve kao pravljenje gradjevine, pa idući od podnožja do vrha, gradjevina raste ali ne gubi vezu sa podlogom. Što ste više ukorenjeni, više možete da rastete (zamislite sebe kao veliko drvo…).

Na isti način, možete zamisliti sebe kako rastete od centra ka udovima… Recimo u pozi zvezde.

Pratite tok disanja. Ne blokirajte ga. Slušajte instrukcije, često je instrukcija da „uskladite disanje sa pokretom“,da dišete „duboko i lagano“, ili samo da pratite sopstveni ritam disanja…kad vam se desi da se disanje ubrza, zaustavite se i sačekajte dok se ne vratite do prijatnog ritma.

Uživajte u položajima. U onim opuštajućim se slatko prepustite, a u onim zahtevnijim uživajte u snazi i stabilnosti.

Unesite humor u izvodjenje novih položaja – ako ih niste baš idealno izveli,zainteresujte se kako da to izvedete, opustite u pokušajima i prizovite dete u sebi da vam ono pomogne!Zabavite se!

Eto, dragi moji, to je to. Radujem se da se vidimo i vežbamo i uživamo zajedno!

Veliki pozdrav i zagrljaj, do skorog susreta, Vera

Saveti i pravila ponašanja na času joge

Poštovani polaznici,

Dobro došli na vaš prvi čas joge!

Ovo što sledi su pravila kojih se pridržavamo na našim časovima:

– nemojte jesti 2 sata pre časa.
– spoljna obuća se ostavlja u hodniku, a papuče ispred prostora za vežbanje,torbe i odeća u svlačionici- u prostor ulazimo samo sa peškirom, bez torbi, vode i dodatnih stvari.
– isključite mobilne, poštujte tišinu.
– vežbamo u komotnoj i udobnoj odeći, trenerci(helankama) i u čarapama.
– po mogućstvu skinite nakit sa sebe.
– ne upotrebljavati jake parfeme i dezodoranse.
– u toku časa nije preporučljivo piti vodu, posle časa, pijte koliko želite.
– pažljivo slušajte uputstva svog instruktora.
– sve vežbe se izvode u granicama prijatnosti.
– disanje je kroz nos.
– pokušavamo da radimo sa zatvorenim očima.
– nemojte kasniti,kao ni ranije napuštati čas,čas počinje i završava se u tačno odredjeno vreme.

 

Prijatno vežbanje!

 

Pristupnica
Saglasnost roditelja